eHerkenning

U kunt als zorgaanbieder ook met eHerkenning (minimaal beveiligingsniveau 3) inloggen op onze website. 

Wat is eHerkenning?
 

eHerkenning is vergelijkbaar met DigiD, maar dan voor bedrijven. Het is een veilig en betrouwbaar inlogmiddel, waar steeds meer organisaties gebruik van maken. Zorgaanbieders kunnen vanaf nu ook bij ons inloggen met eHerkenning, naast de bestaande inlogmiddelen (VECOZO-certificaat en UZI-pas). U kunt op dit moment als individu maar aan één instantie (aan één AGB-code) gekoppeld worden. Dit blijft voorlopig zo.

LET OP:  Hebt u uw eHerkenningsmiddel aan uw VECOZO-account gekoppeld, dan kunt u hiermee alleen inloggen bij VECOZO. Wilt u inloggen bij een externe partij, bijvoorbeeld het PGB-portaal dan heeft u uw persoonlijk certificaat van VECOZO nodig. 

Voor VECOZO is het noodzakelijk dat uw eHerkenningsmiddel betrouwbaarheidsniveau EH3 heeft. Zorg er ook voor dat u op uw eHerkenningsmiddel een machtiging voor de dienst ‘VECOZO diensten’ heeft. We willen u erop wijzen dat inloggen met eHerkenning geen verplichting is. We bieden dit als extra inlogoptie, naast het certificaat en de UZI-pas.

Let op: eHerkenning is een betaalde dienst. Dit staat los van VECOZO en regelt u zelf via een erkende leverancier. Op de website van eHerkenning vindt u meer informatie.

 

Waarom inloggen met eHerkenning? 

  • eHerkenning is een veilig en betrouwbaar inlogmiddel.
  • Een certificaat of UZI-pas is niet meer verplicht. Inloggen kunt u voortaan ook met eHerkenning.
    De opties blijven naast elkaar bestaan en kunnen afwisselend en naar wens gebruikt worden. 
  • U kunt met uw eHerkenning inloggen bij alle andere aangesloten organisaties, zoals de Belastingdienst. Allerlei verschillende inlogcodes en wachtwoorden zijn niet meer nodig. 
 

Hoe vraag ik eHerkenning aan?