Antwoord
Bent u de contactpersoon van een onderneming in het zorgaanbieders of zorgverzekeraars domein en beschikt u over een actief VECOZO certificaat? Is het certificaat van de gebruiker voor de eerste maal deze dag geblokkeerd? Dan kunt u via Gebruikersbeheer certificaten deblokkeren. Als contactpersoon van een onderneming kunt u op de volgende manier Gebruikersbeheer openen:
-
Door rechtsboven in de navigatiebalk op het gebruikersnummer van uw certificaat (veertiencijferig nummer onder uw naam) te klikken kunt u kiezen voor "Mijn gegevens". U komt dan in een menu terecht. Hier kunt u kiezen voor "Algemene instellingen".
Onder dit menu ziet u een kop Gebruikersbeheer met twee submenu's: Personen (voor het beheer van persoonlijke certificaten) en Systemen (voor het beheer van systeemcertificaten). Voor het deblokkeren van een gebruiker kiest u voor Personen.
Door op "Wijzig gebruiker" te klikken kunt u deze in het volgende scherm deblokkeren. De gebruiker ontvangt per e-mail een bevestiging van het deblokkeren.
Let op: de dienst Gebruikersbeheer is alleen beschikbaar voor contactpersonen in het zorgaanbieders domein. Contactpersonen van zorgverzekeraars en tussenpartijen software hebben deze functionaliteit niet.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat is een certificaat en hoe lang is een certificaat geldig?
- Wat is het verschil tussen een persoonlijk certificaat en een systeemcertificaat?
- Welke internetbrowsers en besturingssystemen worden door VECOZO actief ondersteund?
- Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn certificaat?
- Ik wil graag dat iemand anders mijn certificaat installeert, mag dit?
- Mijn computer is gestolen en nu kan ik niet meer bij mijn certificaten, wat moet ik doen?
- Is VECOZO bereikbaar in het buitenland?
- Wat is TLS?
- Welke technische informatie over het werken met VECOZO is van belang voor mijn systeem-/ICT-beheerder?
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO certificaat?
- Ik werk met een Apple, hoe kan ik gebruik maken van VECOZO?
Installeren/Vernieuwen
- Hoe kan ik mijn certificaat installeren/vernieuwen?
- Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/vernieuwen van mijn certificaat.
- Het lukt mij niet om mijn certificaat te installeren/vernieuwen in een externe omgeving.
- Na het installeren/vernieuwen kan ik mijn certificaat niet terug vinden in de browser.
- Ik krijg tijdens het installeren/vernieuwen de melding "De gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen", wat moet ik doen?
- De installatietool blijft door lopen, wat moet ik doen?
- Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
- Mijn certificaat is vernieuwd. Is mijn oude certificaat nu nog geldig?
- Ik wil een wachtwoord instellen tijdens het installeren/vernieuwen, maar krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
- Ik heb mijn systeemcertificaat vernieuwd. Nu krijg ik een foutmelding in mijn softwareprogramma, wat moet ik doen?
- Ik krijg tijdens het installeren/vernieuwen de melding ‘Mogelijk heeft u te weinig rechten’, wat moet ik doen?
Back-up maken/terugplaatsen
Inloggen/Wachtwoord
- Ik kan niet inloggen op de website van VECOZO.
- Ik kan niet inloggen op een externe website, zoals Zorgmail of het PGB budgethoudersportaal?
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?
- Hoe kan ik inloggen met een ander certificaat als waarmee ik nu ingelogd ben?
- Wat is Single Sign On en hoe werkt het?
- Hoe kan ik inloggen in Firefox?
Gebruikersbeheer
- Hoe vraag ik een persoonlijk certificaat aan?
- Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?
- Hoe wijzig ik de autorisaties van een bestaand certificaat?
- Hoe trek ik een certificaat in?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven onder de AGB-code?
- Hoe kan ik gebruik maken van gebruikersbeheer?
- Ik beschik niet meer over de gekoppelde authenticatie-app, hoe kan ik de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen?
Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit de internetbrowser?
- Mijn certificaat is verwijderd. Kan ik deze opnieuw installeren?
- Mijn certificaat is verlopen. Wat moet ik doen?
- Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn certificaat verloopt, om welk certificaat gaat dit?
- Mijn certificaat is geblokkeerd, hoe kan ik mijn certificaat deblokkeren?
UZI-pas
- Wat is een UZI-pas?
- Hoe kan ik inloggen met de UZI-pas?
- Wat zijn de voordelen van het gebruik van de UZI-pas?
Testomgeving
- Door wie wordt de testomgeving gebruikt?
- Hoe kan ik mijn persoonlijk certificaat installeren op de acceptatieomgeving en testomgeving?
- Hoe kan ik mijn systeemcertificaat installeren op de acceptatieomgeving en testomgeving?
- Wat heb ik van VECOZO nodig als ik als zorgaanbieder mijn eigen software ontwikkel?